Söndag

Jag som hade hoppats på att få sova ut i stället vaknar jag klockan 07 yber yber pigg upp och hoppa ! Taira tittar på  mig som Matte vart fick du luft ifrån matte tillbak med dig i säng fortsätt sov!

jag och Taira tog oss en uppfriskande morgon promenad på 1 timme!
sedan gick vi och la oss igen! vid 10:30 ringer mamma och frågar om jag är vaken så jag skuttar upp jag och taira tar oss en lång sväng på 1 timme med rask gång takt !

nu ser vi ut som döda sillar båda två!
och jag har fortsatt min städning här hemma med att damsuga alla rum 2 gånger damtorkat börjat vika i hop tvätt!
nu ska jag framkalla lite bilder på hundarna som jag tagit ! har kommit fram till att jag har över 1000 bilder på hundarna och de är dags att rensa en del bilder ser man inte ens att de är en hund!
jag som inte är någon mäster fotograf !

Min kusin kommer förbi om en liten stund vi ska fika och prata var ett tag sedan vi sågs ska bli jätte kul att få träffa kusin igen  :)

dagens följande planer är


* sätta upp 2 hyllor
* packa upp dom flytt kartonger jag ännu inte hunnit göra
* Koppel träna Pooh
* inkallnings träning med Pooh

Pooh har gjort stora framsteg då det gäller att gå lös och komma på in kall dock är det jobbigt i möten med andra hundar då han inte riktigt vet hur han ska bete sig!
skrattade otroligt mycket då vi var ute på baksidan och 3 andra hundar som var lös busade så fick pooh va med han stod och kaxade och när dom väl kom fram och skulle busa så sprang han allt vad han hade hem och satte sig på bron

efter ett tag så gick det bra då sprang han fram vände och sprang hem så höll han på ca 10 gånger tills han tillslut vågade busa riktigt ordentligt!

sedan är jag otroligt glad över att han har stor respekt mot äldre hundar då  han inser att dom inte vill busa och säger i från lägger han sig på rygg och visar bringan!

nä nu blir det att poppa lite musik här hemma tjing tjing

Kommentarer
Postat av: Linnea

hej gumman!

Roligt att du bloggar så mycket..

Har bytt blogg nu..

puss

2010-08-29 @ 20:29:31
URL: http://linneasvanholm.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0