Historian om mina hundar





Taira endast 14 veckor gammal

Mina bebisar sover så sött tillsamans! taira är där lite över 1 år
och pooh är endast 8 veckor gammal




Historian bakom att jag skaffade hundar


Detta kanske låter som alla barns drömmar från det att jag inprincip kunde prata
har jag tjatat om en hund till och från i många år !
givetvis så har jag alltid vetat att de är ett stort ansvar och krävs planering kring mycket i ens vardag.

när jag var 17 fick jag mitt första riktiga jobb  som personlig assistent i januari
samma månad som jag började jobba föddes min första hund den 16 Januari 2009

jag hade inte så mycket fokus på hund just då utan då var det att jobba och ha roligt och må bra
i februari fyllde jag 18 och även då jobbade jag och mina hund drömmar började sakta men säkert komma tillbaka, jag sökte lägenhet för att mina föräldrar inte skulle ha något att säga till om när de gällde hund. jag fick lägenheten och mina föräldrar förstod ju så småning om att de var i syftet till att jag skulle ha hund!

mina föräldrar och jag hade en lång diskution om detta och dom gav med sig i slutet av Mars 2009
åkte jag min mamma och pappa till Östersund för att hämta min älskade Taira

hon var så liten och så söt då vi hämtade henne och hade växt upp med båda föräldrarna som var fina draghundar.

Taira växte och blev större och jag flyttade i hop med min dåvarande pojkvän tobias i december
som också hade hund! våra funderingar gick fram och tillbaka om att skaffa en till hund vi tog en hund på prov men de funkade inte riktigt för oss

sedan började vi prata om draghundar igen och jag är så förtjust  i dom så vi bestämde oss för att kolla lite anonser osv på olika draghundar tills vi hittade Pooh i sollefteå


år 2010 15 februari föddes lilla Pooh
och i april hämtade vi honom

han var då en riktig buse han föddes i sollefteå i hundgård och är uppvuxen med båda föräldrarna och massor av syskon, Pooh hette Garmin i början men kände att han var inte en garmin utan Lika stolt som sin far vid namn T-pooh så derför vart det Pooh

Pooh växte snabbt och är i dag 9 månader gammal och älskar allt som har med bollar och bus att göra och hatar att gå i koppel och älskar att dra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0