Jag ser det Snöar och bilister

Så var det det har snöat in princip sedan klockan 09:00 i morse till dryga 12:00 var ute med hundarna
blöt snö en sju jävla blåst utan vantar och mössa ut och traska blötte upp både skor och byxor frös nästan till en isbit
hundarna tyckte  till och med att det var jobbigt att va ute då de blåste så här mycket

dock så älskar dom snö så dom var nöjda!

det märktes av otroligt mycket på trafiken att de inte är bra väglag för att köra
små halkigt på vissa ställlen m.m. men på ett ställe vart jag riktigt irriterad nån snubbe som körde 40 på 70 väg gränser finns ju givet vis så ska man anpassa hastigheten efter väglaget och hur man själv anser sig klara av och när jag sedan såg att de var en äldre gubbe så kunde jag inte vara irriterad längre stackarn bor säkerligen utanför stan och skulle in och handla också detta oväder nå väl han klarar sig nog hel  hem då han körde så försiktigt

anser själv att de är otroligt viktigt att anpassa hastigheten efter väglaget och som tur är
så känns det skönt för mig att jag inte har några kompis som sitter i baksätet och säger vad mesig du är gasa på nu! om dom nu skulle få för sig att säga något sånt så är de mer på skämt och jag är gamm kärringen bakom ratten men så är det faktiskt!

sedan på äldre dagar så har jag blivit sjukt åk rädd har nog med krocken jag var med om då jag var liten min största fasa är faktiskt att vara med om en bil olycka nä urch så hemskt!

dock så känner jag en otrolig trygghet då jag åker med mina vänner som är ute och sladdar osv skulle jag be dom att snälla för min skull sladda inte så skulle dom faktiskt lyssna på mig de är bra vänner det.

Nä nu har jag riktigt tråkigt men min kropp säger vila sov sov sov

jag orkar ärligt inte städa tog ju ren fläckten i går de får bli + i kanten och känna mig duktig i dag då jag ska få ihop fan skapet då jag bara slet ut den hehe inte smart inte smart
men allt går att lösa tror jag har lösningen

blir iaf att tvätta en tvätt maskin i dag


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0