barnkalas jobb och likande

Idag var det dags att fira en underbar tjej som fyllt 12 år  ett stort grattis till dej Angelica!
jag åkte i väg till mina bekanta och fikade drack på tok för mycket kaffe känner jag nu och fikade gott pratade en stund innan det var dags för jobb för min del! förutom att  har jobbat i dag så har jag trotts allt inte hunnit med så mycket mys med hundarna idag!

PoOH  har kastrerats och mår otroligt bra tros att han opererades i går! han är otroligt sööt i sin tratt som han har på sig dock har han inte riktigt koll på att hans huvud nu är 2,5 gånger så stort så stolar och bord får helt enkelt akta sig av sig själva då han inte är det minsta brydd
väggar och katter får taskydd någon annan stans då han tror att han är super man
dock måste man lugna honom så  han inte spinner upp allt för mycket

Taira hon har det kanon bra i stugan med pappa blir nog sista doppet för hennes del

själv så planerar jag att till helgen åka ut till stugan då jag endast hunnit  vara där 1 gång i sommar tråkigt nog, Vi har ju köpt ny stuga lite små fix att göra men inget att bry sig om.
Jag sakar dock den gamla stugan på Husskär där man har otroligt många barndoms minnen, allt från att råka köra över sand dyn med lill båten till att ligga i gummiluppan med brytet ben ett stort gips och en svart sopsäck på benet, alla vi barn har nog lyckats plumsa i grodyngel gropen
picknik i sandviken ormar krypit under stugan för man tappat ner något under bron från altanen,. letat katterna då dom vart borta. snickrat byggt kojor fiskat !

jag hoppas innerligt på att få minst lika fina minnen från den nya stugan !
nästa sommar har jag bestämt mig att ta 3 veckors semester och mina planer lyder
1 vecka i stugan med pappa och bygga altanen och hundarna så klart
1 vecka utomlands om någon vill hänga med
1 vecka bara med hundarna i stugan!

typiskt mig att planera 1 år i för tid men är nästan så  jag måste göra. om jag ska kunna få hjälp med hundarna osv !  sedan för att inte stå där i juni  och se ut som en galning över att jag inte planerat något

är lite av en planerare  något min mamma lärt mig att planera saker och ting i tid och inte vara för impulsiv!

veckans planer då! 
mån: Jobb 9-16, ska börja ta tag i träning + hundarna
tis: jobb 9-16 träna+ hundarna
ons: ledig 17-18 hockey+ hundarna
tors: ledig träna+hundarna
fre: ledig stugan om vädret till låter¨+ hundarna
lör : (stugan )hemma träning hundarna
sön: stugan)   mys med hundarna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0